לקוחות, חברים וידידים וכמובן גם אנשי תקשורת שאלו אותי לאורך התקופה מה קורה ומה חדש. כהרגלי, אני מקבץ את השאלות המרכזיות, שאף חזרו על עצמן, ומעלה על הכתב את התשובות שנתתי לשואלים.
  • באיזו תדירות מתפרסם הטור "שאלות ותשובות"?
 
הטור הראשון התפרסם בדיוק החודש, אוגוסט, לפני שנתיים, מתוך כוונה לעדכן ולהתעדכן אחת לשנה. אלא שהשנה שעברה היתה יוצאת דופן בגלל הקורונה. החלטתי לדלג. עכשיו, משחלפה שנה נוספת, אימצתי את האמרה שיש להתרגל לחיות לצד הקורונה. ועל אף המספרים, הכותרות ותחושת הדז'ה וו המציפים אותנו בחודש אוגוסט 2021, החלטתי שלא להמתין שנה נוספת (אני עוד עלול לשכוח מה נשאלתי ומה עניתי) והעליתי את הטור לאתר הפירמה.
  • ואם כבר קורונה, איך המשרד מתפקד בימי  קורונה?
בתחילת המשבר, העלנו מידע מקצועי רב-ערך בתדירות גבוהה בדף הפייסבוק של הפירמה וגם הקדשנו מדור מיוחד באתר, שבו פרסמנו חומר מקצועי מעמיק. ככל שהמשק למד לחיות לצד המגיפה צמצמנו את נפח הפרסומים, מה גם שחשנו שהציבור כבר עייף מכל העדכונים.
הקורונה זימנה לנו לא מעט אתגרים מקצועיים. ליוונו לקוחות בנושאי החזרי מס, מענקים, הלוואות, תשלומי ארנונה, יחסי שוכר-משכיר בנדל"ן מסחרי ולמגורים וכמובן גם במענה משפטי למי שקרסו כלכלית ואף נפשית.
ואגב, מכיוון שלתחושתנו, כולנו לומדים לחיות בעידן של התפרצויות הנגיף וכפועל יוצא הגבלות מעת לעת, החלטנו להוריד מדף הבית פנימה את לשונית הקורונה לטובת לשונית חשובה לא פחות - שירות משפטי מקיף לגיל השלישי.
  • מה מייחד את בני הגיל השלישי מבחינת הפירמה?
הרעיון נולד במהלך השנה הראשונה של הקורונה. לקוחות התעניינו בכתיבת צוואות, ביקשו למסד, באמצעות ייפוי כח מתמשכים, את ההסדרים המשפטיים לימים שבהם הם לא ישלטו במצבם בכל מאת האחוזים; בעלי עסקים משפחתיים ביקשו כבר עתה, במצב של חוסר ודאות קיצוני, להבטיח את המשך פעילות העסק, כל אחת ואחד בדרכם הייחודית.
חשוב לזכור, הגיל השלישי הוא פרק זמן ההולך ומתארך מיום היציאה לפנסיה או הפרישה מהעסק. בזכות שינויים טכנולוגיים ברפואה והיכולת הכלכלית של רבים להפסיק לעבוד בעשור השישי או השביעי לחייהם, לחיות ולתפקד  25 עד 30 שנה נוספים בפרק הזמן המוגדר של הגיל השלישי הפך להיות חזיון נפוץ.
והציבור הזה נזק לליווי משפטי וצורך שירותים משפטיים למכביר כפי שמפורט בפרטי השירות החדש שלנו. ומסתבר, שאנו מסוגלים לספק, בכוחות עצמנו או ביחד עם קולגות שאיתם אנו משתפים פעולה, כמעט את כל הסקאלה של הצרכים המשפטיים הללו. לכן, החלטנו להבליט את מה שאנחנו עושים מהיום הראשון של פעילות הפירמה ולמקד אותה לבני הגיל השלישי.
  • האם נכנסתם לתחומי פעילות חדשים?
בוודאי. אנו נותנים מענה משפטי מקיף בתחום האזרחי והוספנו לרשימה גם שירות משפטי בתחומי דיני עבודה, משפחה, נדל"ן, ביטוח לאומי, ועדות רפואיות, עמותות, קניין רוחני וזכויות יוצרים וגם פלילי רך. וכן, גם ייצוג בוועדות משמעת ובמסגרות משמעתיות פנים-מוסדיות, הפועלות על פי חוק, מחוץ לכותלי בתי המשפט. למעשה, אנחנו פועלים מבחינת הלקוח כ-ONE STOP SHOP
  • האם משרד בוטיק יכול להציע שירותים משפטיים בכל כך הרבה תחומים?
כן, ואסביר כיצד. אנחנו משתפים פעולה עם עמיתים מהשורה הראשונה ונעזרים בהם בתיקים משותפים אך לא מסתפקים בהפניות אלא נוטלים חלק פעיל בכל תיק ותיק, לצד עורך הדין המתמחה בתחומו. כך שהלקוחות שלנו נהנים מהליווי האישי שלנו לאורך כל חיי התיק לצד חיזוק מקצועי משמעותי ביותר.
  • האם פירושו של דבר שהלקוח משלם יותר?
 
לא ולא. מבחינת הלקוח הוא מקבל שירות מציטרין ושות' – משרד עורכי דין. אנחנו מנהלים את התיק ביחד עם קולגה מהטובים בתחומם, תוך הסדר כספי מקובל בין עורכי דין.
  • אתם עוסקים בתביעות ייצוגיות אבל בשנה החולפת הגשתם כמה וכמה תביעות קבוצתיות. מה ההבדל?
אכן, בתביעות קבוצתיות, בשונה מייצוגיות, אנחנו מייצגים אך ורק את מי שהצטרפו לתביעה – מעשרות ועד מאות תובעים. התובעים בתביעה זו קובצו לפנייה לערכאות בנושא זהה, המשותף לכולם. תביעה קבוצתית מקטינה את העלויות מבחינת התובע הבודד. אנחנו נוקטים בדרך זו כאשר אנו מגיעים למסקנה, כי סיכויי ניהול ההליך וההצלחה המשפטית, יעילים יותר מאשר במסלול שראשיתו בהגשת בקשה לאישור התובענה הייצוגית. עובדתית, פרק הזמן הנדרש בתביעה ייצוגית עד לסיום מוצלח של ההליך הוא ארוך יותר מאשר בתביעה רגילה, גם אם הייצוג הוא של עשרות או מאות תובעים.
  • ומה הלאה?
אנחנו מנצלים את פגרת הקיץ וחגי תשריי לא רק למנוחה אלא גם לחשיבה וייזום מהלכים משפטיים בתחומי התביעות הייצוגיות והנגזרות. תוצאות ראשונות נראה, קרוב לוודאי, כבר בחורף הקרוב.
אני ממשיך לתת מענה טלפוני אישי ראשוני לכל פונה - ישירות לנייד או באמצעות המזכירות במשרד – ללא תשלום. וכמובן, במגבלות הקורונה – גם פגישות אישיות לייעוץ עומק משפטי, והפעם בתשלום. בכל מקרה, אם הסוגייה מבשילה להליך משפטי, הסכום הראשוני מקוזז משכר הטרחה.
  • ובלי הסבר על שכר הטרחה אי אפשר.
אנחנו מציגים בפני הלקוח את כל האפשרויות הנהוגות. בשקיפות מלאה. אחת מהן, המועדפת עלינו, היא תשלום על פי שלבי התקדמות התיק. כך, הלקוח יודע מראש כמה יעלה לו כל שלב ושלב, והוא משלם בעת ביצוע ההליך ולא מראש.

אוגוסט 2021
 
 
 





כאשר סיפרתי לחברים וידידים על כוונתי לפצוח בקריירה חדשה, שלישית,  כעורך דין, ולפתוח משרד עצמאי נשאלתי בדרך כלל שאלות דומות. מצאתי לנכון להביא להלן את השאלות הנפוצות ביותר שנשאלתי ואת התשובות שנתתי, ואשר לטעמי נותנות מענה מספק – הן לשומע והן למשיב ובעיקר למי שנמצא ברגע זה באתר.
  • מדוע קריירה שלישית?
אחרי יותר מ-35 שנה בתחום התקשורת , כשני שליש כעיתונאי ושליש כיועץ אסטרטגי-תקשורתי, החלטתי שהגיע הזמן לממש חלום ישן, המלווה אותי מאז ימי בית הספר התיכון. ולא רק. המעורבות הציבורית שלי לאורך השנים, בכובע זה או אחר, וההתחככות בשלושת העשורים בעולם המשפט – בתחילה בעיתונאי ואחר כך כיועץ אסטרטגי – תקשורתי ושיווקי - למשרדי עורכי דין וגם ללשכת עורכי הדין, הביאו אותי להכרה שהגיע הזמן.
  • האם משמעות ההחלטה היא אובדן אימון ביכולת העיתונות להשפיע?
העיתונות שינתה פניה והיא משתנה בכל רגע ורגע לנגד עיננו, היא הפכה להיות חלק אינטגרלי מחיינו, תוך ניתוץ המודל הישן שחדשות שומעים ברדיו או צופים במהדורת החדשות בטלוויזיה בערב ועל אירועי היום קוראים למחרת בבוקר בעיתון. לעיתונות יש יכולת להשפיע, ליצור סדר יום לדיון ציבורי ואף לכוון את נושאי השיח של מקבלי ההחלטות. ובכל זאת, חסר משהו וזו העבודה המשפטית, המתבצעת בכנסת ובאה לידי ביטוי בבתי המשפט, על ערכאותיהן השונות. במהלך השנים למדתי שמאבק ציבורי מתחיל בעיתונות, מקודם ציבורית באמצעות  סוכני הקמפיין, אך מסתיים בהצלחה כשהליך החקיקה מושלם או שבית המשפט אומר את דברו. כאן אני רוצה להיות.
  • מדוע לא הצטרפת למשרד גדול?
זה לא סוד שאני מכיר אישית מאות  עורכי דין ואני בן בית במשרדיהם – כידיד ותיק או ספק שירותים. הפיתוי (וגם הכסף) גדול. אבל מהר מאוד הבנתי שאם אני רוצה לשמור על עצמאותי בכל הנוגע לקבלת תיקים ואופן הטיפול בהם אין לי ברירה אלא לצאת לדרך עצמאית. במשרדים הגדולים והגדולים מאוד הפעילות שלי כמעט תמיד יוצרת מצב של ניגוד עניינים. למשל, בתובענות ייצוגיות אני בצד התובעים, והמשרדים הגדולים כמעט תמיד מייצגים את הנתבעים. וזו רק דוגמא.
  • האם משרד בוטיק מסוגל לתת שירות משפטי מיטבי?
בוודאי. הבעיה במשרדים גדולים של נותני שירותים, בין אם הם רואי חשבון, יח"צנים או עורכי דין, היא התחושה שאומנם המשרד פועל בשיטת One stop shop ומחלקותיו השונות נותנות שירות הכל כלול, אבל הקשר אינו בהכרח אישי, גם אם הוא מקצועי. הלקוח, בפרט בעניינים אישיים, הכמעט אינטימיים, מבקש לקבל את השירות המשפטי ממי שעומד בראש המערכת או המחלקה וזה לא תמיד אפשרי. משרד בוטיק יכול לברור את תחומי עיסוק ואת לקוחותיו, לחשב נכון את לוח הזמנים שלו על מנת שיוכל להקדיש את המירב והמיטב לכל תיק ולכל לקוח. והכי חשוב, משרד בוטיק אינו פועל לבדו אלא משתף פעולה עם עורכי דין נוספים, חיצוניים, מקצוענים בתחומם, וכך משיג ללקוח תשואה עודפת.
  • מהם תחומי ההתמחות של המשרד?
בחרתי לשלב בין תחומים שונים, שבהם אני מעורב או מגלה עניין וצברתי ניסיון, כאשר בחלקם מהלכים משפטיים יכולים לחולל שינוי ציבורי, כגון תובענות ייצוגיות ותביעות נגזרות. בחרתי תחומי עיסוק שבהם אני יכול להסתייע בטובי המומחים שאני מכיר, כגון עורכי דין, רואי חשבון, יועצי מס, כלכלנים, שמאים ויועצים פנסיוניים לשם מתן שירות משפטי מיטבי ללקוח. לא בכדי הסלוגן שמצאתי לנכון לשלב בדף הבית באתר הוא "אסטרטגיה משפטית מנצחת". אני מאמין שנבחרת חלומות מקצועית שמשרד בוטיק קטן יכול לספק ללקוח, תוך שילוב כוחות עם גורמים חיצוניים, עושה את כל ההבדל.
  • איך יבואו לידי ביטוי מאבקים החברתיים והציבוריים שבהם אתה פעיל או תומך?
בדיוק כפי שהתפקיד החדש מחייב: בבית המשפט ובבית המחוקקים. בהבדל אחד: בעבר יוצגתי כעותר. מעתה ואילך לא אדרש לאתר עורך דין שייצג אותי. המוטו שמלווה אותי הוא סיסמת השבועון "העולם הזה", שבו התחלתי את דרכי בעולם העיתונות, לצדו של אורי אבנרי, העורך המיתולוגי (שאף היה ח"כ) "ללא מורא, ללא משוא פנים". כל חיי חשתי שאני שואב את כוחי מדמות האריה שעיטר את הסיסמא. היום אומרים "והעיקר, לא לפחד כלל." כך או כך, זו אמונתי וזו דרכי.

קיץ 2019
לקוחות, חברים וידידים וכמובן גם אנשי תקשורת שאלו אותי לאורך התקופה מה קורה ומה חדש. כהרגלי, אני מקבץ את השאלות המרכזיות, שאף חזרו על עצמן, ומעלה על הכתב את התשובות שנתתי לשואלים.
  • באיזו תדירות מתפרסם הטור "שאלות ותשובות"?
 
הטור הראשון התפרסם בדיוק החודש, אוגוסט, לפני שנתיים, מתוך כוונה לעדכן ולהתעדכן אחת לשנה. אלא שהשנה שעברה היתה יוצאת דופן בגלל הקורונה. החלטתי לדלג. עכשיו, משחלפה שנה נוספת, אימצתי את האמרה שיש להתרגל לחיות לצד הקורונה. ועל אף המספרים, הכותרות ותחושת הדז'ה וו המציפים אותנו בחודש אוגוסט 2021, החלטתי שלא להמתין שנה נוספת (אני עוד עלול לשכוח מה נשאלתי ומה עניתי) והעליתי את הטור לאתר הפירמה.
  • ואם כבר קורונה, איך המשרד מתפקד בימי  קורונה?
בתחילת המשבר, העלנו מידע מקצועי רב-ערך בתדירות גבוהה בדף הפייסבוק של הפירמה וגם הקדשנו מדור מיוחד באתר, שבו פרסמנו חומר מקצועי מעמיק. ככל שהמשק למד לחיות לצד המגיפה צמצמנו את נפח הפרסומים, מה גם שחשנו שהציבור כבר עייף מכל העדכונים.
הקורונה זימנה לנו לא מעט אתגרים מקצועיים. ליוונו לקוחות בנושאי החזרי מס, מענקים, הלוואות, תשלומי ארנונה, יחסי שוכר-משכיר בנדל"ן מסחרי ולמגורים וכמובן גם במענה משפטי למי שקרסו כלכלית ואף נפשית.
ואגב, מכיוון שלתחושתנו, כולנו לומדים לחיות בעידן של התפרצויות הנגיף וכפועל יוצא הגבלות מעת לעת, החלטנו להוריד מדף הבית פנימה את לשונית הקורונה לטובת לשונית חשובה לא פחות - שירות משפטי מקיף לגיל השלישי.
  • מה מייחד את בני הגיל השלישי מבחינת הפירמה?
הרעיון נולד במהלך השנה הראשונה של הקורונה. לקוחות התעניינו בכתיבת צוואות, ביקשו למסד, באמצעות ייפוי כח מתמשכים, את ההסדרים המשפטיים לימים שבהם הם לא ישלטו במצבם בכל מאת האחוזים; בעלי עסקים משפחתיים ביקשו כבר עתה, במצב של חוסר ודאות קיצוני, להבטיח את המשך פעילות העסק, כל אחת ואחד בדרכם הייחודית.
חשוב לזכור, הגיל השלישי הוא פרק זמן ההולך ומתארך מיום היציאה לפנסיה או הפרישה מהעסק. בזכות שינויים טכנולוגיים ברפואה והיכולת הכלכלית של רבים להפסיק לעבוד בעשור השישי או השביעי לחייהם, לחיות ולתפקד  25 עד 30 שנה נוספים בפרק הזמן המוגדר של הגיל השלישי הפך להיות חזיון נפוץ.
והציבור הזה נזק לליווי משפטי וצורך שירותים משפטיים למכביר כפי שמפורט בפרטי השירות החדש שלנו. ומסתבר, שאנו מסוגלים לספק, בכוחות עצמנו או ביחד עם קולגות שאיתם אנו משתפים פעולה, כמעט את כל הסקאלה של הצרכים המשפטיים הללו. לכן, החלטנו להבליט את מה שאנחנו עושים מהיום הראשון של פעילות הפירמה ולמקד אותה לבני הגיל השלישי.
  • האם נכנסתם לתחומי פעילות חדשים?
בוודאי. אנו נותנים מענה משפטי מקיף בתחום האזרחי והוספנו לרשימה גם שירות משפטי בתחומי דיני עבודה, משפחה, נדל"ן, ביטוח לאומי, ועדות רפואיות, עמותות, קניין רוחני וזכויות יוצרים וגם פלילי רך. וכן, גם ייצוג בוועדות משמעת ובמסגרות משמעתיות פנים-מוסדיות, הפועלות על פי חוק, מחוץ לכותלי בתי המשפט. למעשה, אנחנו פועלים מבחינת הלקוח כ-ONE STOP SHOP
  • האם משרד בוטיק יכול להציע שירותים משפטיים בכל כך הרבה תחומים?
כן, ואסביר כיצד. אנחנו משתפים פעולה עם עמיתים מהשורה הראשונה ונעזרים בהם בתיקים משותפים אך לא מסתפקים בהפניות אלא נוטלים חלק פעיל בכל תיק ותיק, לצד עורך הדין המתמחה בתחומו. כך שהלקוחות שלנו נהנים מהליווי האישי שלנו לאורך כל חיי התיק לצד חיזוק מקצועי משמעותי ביותר.
  • האם פירושו של דבר שהלקוח משלם יותר?
 
לא ולא. מבחינת הלקוח הוא מקבל שירות מציטרין ושות' – משרד עורכי דין. אנחנו מנהלים את התיק ביחד עם קולגה מהטובים בתחומם, תוך הסדר כספי מקובל בין עורכי דין.
  • אתם עוסקים בתביעות ייצוגיות אבל בשנה החולפת הגשתם כמה וכמה תביעות קבוצתיות. מה ההבדל?
אכן, בתביעות קבוצתיות, בשונה מייצוגיות, אנחנו מייצגים אך ורק את מי שהצטרפו לתביעה – מעשרות ועד מאות תובעים. התובעים בתביעה זו קובצו לפנייה לערכאות בנושא זהה, המשותף לכולם. תביעה קבוצתית מקטינה את העלויות מבחינת התובע הבודד. אנחנו נוקטים בדרך זו כאשר אנו מגיעים למסקנה, כי סיכויי ניהול ההליך וההצלחה המשפטית, יעילים יותר מאשר במסלול שראשיתו בהגשת בקשה לאישור התובענה הייצוגית. עובדתית, פרק הזמן הנדרש בתביעה ייצוגית עד לסיום מוצלח של ההליך הוא ארוך יותר מאשר בתביעה רגילה, גם אם הייצוג הוא של עשרות או מאות תובעים.
  • ומה הלאה?
אנחנו מנצלים את פגרת הקיץ וחגי תשריי לא רק למנוחה אלא גם לחשיבה וייזום מהלכים משפטיים בתחומי התביעות הייצוגיות והנגזרות. תוצאות ראשונות נראה, קרוב לוודאי, כבר בחורף הקרוב.
אני ממשיך לתת מענה טלפוני אישי ראשוני לכל פונה - ישירות לנייד או באמצעות המזכירות במשרד – ללא תשלום. וכמובן, במגבלות הקורונה – גם פגישות אישיות לייעוץ עומק משפטי, והפעם בתשלום. בכל מקרה, אם הסוגייה מבשילה להליך משפטי, הסכום הראשוני מקוזז משכר הטרחה.
  • ובלי הסבר על שכר הטרחה אי אפשר.
אנחנו מציגים בפני הלקוח את כל האפשרויות הנהוגות. בשקיפות מלאה. אחת מהן, המועדפת עלינו, היא תשלום על פי שלבי התקדמות התיק. כך, הלקוח יודע מראש כמה יעלה לו כל שלב ושלב, והוא משלם בעת ביצוע ההליך ולא מראש.

אוגוסט 2021
 
 
 





כאשר סיפרתי לחברים וידידים על כוונתי לפצוח בקריירה חדשה, שלישית,  כעורך דין, ולפתוח משרד עצמאי נשאלתי בדרך כלל שאלות דומות. מצאתי לנכון להביא להלן את השאלות הנפוצות ביותר שנשאלתי ואת התשובות שנתתי, ואשר לטעמי נותנות מענה מספק – הן לשומע והן למשיב ובעיקר למי שנמצא ברגע זה באתר.
  • מדוע קריירה שלישית?
אחרי יותר מ-35 שנה בתחום התקשורת , כשני שליש כעיתונאי ושליש כיועץ אסטרטגי-תקשורתי, החלטתי שהגיע הזמן לממש חלום ישן, המלווה אותי מאז ימי בית הספר התיכון. ולא רק. המעורבות הציבורית שלי לאורך השנים, בכובע זה או אחר, וההתחככות בשלושת העשורים בעולם המשפט – בתחילה בעיתונאי ואחר כך כיועץ אסטרטגי – תקשורתי ושיווקי - למשרדי עורכי דין וגם ללשכת עורכי הדין, הביאו אותי להכרה שהגיע הזמן.
  • האם משמעות ההחלטה היא אובדן אימון ביכולת העיתונות להשפיע?
העיתונות שינתה פניה והיא משתנה בכל רגע ורגע לנגד עיננו, היא הפכה להיות חלק אינטגרלי מחיינו, תוך ניתוץ המודל הישן שחדשות שומעים ברדיו או צופים במהדורת החדשות בטלוויזיה בערב ועל אירועי היום קוראים למחרת בבוקר בעיתון. לעיתונות יש יכולת להשפיע, ליצור סדר יום לדיון ציבורי ואף לכוון את נושאי השיח של מקבלי ההחלטות. ובכל זאת, חסר משהו וזו העבודה המשפטית, המתבצעת בכנסת ובאה לידי ביטוי בבתי המשפט, על ערכאותיהן השונות. במהלך השנים למדתי שמאבק ציבורי מתחיל בעיתונות, מקודם ציבורית באמצעות  סוכני הקמפיין, אך מסתיים בהצלחה כשהליך החקיקה מושלם או שבית המשפט אומר את דברו. כאן אני רוצה להיות.
  • מדוע לא הצטרפת למשרד גדול?
זה לא סוד שאני מכיר אישית מאות  עורכי דין ואני בן בית במשרדיהם – כידיד ותיק או ספק שירותים. הפיתוי (וגם הכסף) גדול. אבל מהר מאוד הבנתי שאם אני רוצה לשמור על עצמאותי בכל הנוגע לקבלת תיקים ואופן הטיפול בהם אין לי ברירה אלא לצאת לדרך עצמאית. במשרדים הגדולים והגדולים מאוד הפעילות שלי כמעט תמיד יוצרת מצב של ניגוד עניינים. למשל, בתובענות ייצוגיות אני בצד התובעים, והמשרדים הגדולים כמעט תמיד מייצגים את הנתבעים. וזו רק דוגמא.
  • האם משרד בוטיק מסוגל לתת שירות משפטי מיטבי?
בוודאי. הבעיה במשרדים גדולים של נותני שירותים, בין אם הם רואי חשבון, יח"צנים או עורכי דין, היא התחושה שאומנם המשרד פועל בשיטת One stop shop ומחלקותיו השונות נותנות שירות הכל כלול, אבל הקשר אינו בהכרח אישי, גם אם הוא מקצועי. הלקוח, בפרט בעניינים אישיים, הכמעט אינטימיים, מבקש לקבל את השירות המשפטי ממי שעומד בראש המערכת או המחלקה וזה לא תמיד אפשרי. משרד בוטיק יכול לברור את תחומי עיסוק ואת לקוחותיו, לחשב נכון את לוח הזמנים שלו על מנת שיוכל להקדיש את המירב והמיטב לכל תיק ולכל לקוח. והכי חשוב, משרד בוטיק אינו פועל לבדו אלא משתף פעולה עם עורכי דין נוספים, חיצוניים, מקצוענים בתחומם, וכך משיג ללקוח תשואה עודפת.
  • מהם תחומי ההתמחות של המשרד?
בחרתי לשלב בין תחומים שונים, שבהם אני מעורב או מגלה עניין וצברתי ניסיון, כאשר בחלקם מהלכים משפטיים יכולים לחולל שינוי ציבורי, כגון תובענות ייצוגיות ותביעות נגזרות. בחרתי תחומי עיסוק שבהם אני יכול להסתייע בטובי המומחים שאני מכיר, כגון עורכי דין, רואי חשבון, יועצי מס, כלכלנים, שמאים ויועצים פנסיוניים לשם מתן שירות משפטי מיטבי ללקוח. לא בכדי הסלוגן שמצאתי לנכון לשלב בדף הבית באתר הוא "אסטרטגיה משפטית מנצחת". אני מאמין שנבחרת חלומות מקצועית שמשרד בוטיק קטן יכול לספק ללקוח, תוך שילוב כוחות עם גורמים חיצוניים, עושה את כל ההבדל.
  • איך יבואו לידי ביטוי מאבקים החברתיים והציבוריים שבהם אתה פעיל או תומך?
בדיוק כפי שהתפקיד החדש מחייב: בבית המשפט ובבית המחוקקים. בהבדל אחד: בעבר יוצגתי כעותר. מעתה ואילך לא אדרש לאתר עורך דין שייצג אותי. המוטו שמלווה אותי הוא סיסמת השבועון "העולם הזה", שבו התחלתי את דרכי בעולם העיתונות, לצדו של אורי אבנרי, העורך המיתולוגי (שאף היה ח"כ) "ללא מורא, ללא משוא פנים". כל חיי חשתי שאני שואב את כוחי מדמות האריה שעיטר את הסיסמא. היום אומרים "והעיקר, לא לפחד כלל." כך או כך, זו אמונתי וזו דרכי.

קיץ 2019